GŁÓWNY KSIĘGOWY / GŁÓWNA KSIĘGOWA
- Wymiar czasu pracy: pełny etat (100%);
rodzaj umowy: umowa o pracę
- Określenie wymagań niezbędnych (formalnych):
Osoba ubiegająca się o stanowisko Głównego Księgowego powinna spełniać zgodnie z art. 54 ust. 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 poz. 1634 ze zm.) następujące wymagania:
- Ma obywatelstwo państwa członkowskiego UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państwa członkowskiego EFTA, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych;
- Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- Nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków Głównego Księgowego;
- Spełnia jeden z poniższych warunków odnośnie kształcenia:
- ukończył/a ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe uzupełniające, ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończył/a średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości;
- jest wpisany/a do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;
- Posiada nieposzlakowaną opinię;
- Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisko głównego księgowego.
III. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu pełnej księgowości;
- Doświadczenie w pracy w sektorze publicznym;
- Znajomość obsługi programu: REWIZOR, GRATYFIKANT, PŁATNIK;
- Znajomość gospodarki finansowej instytucji kultury, dyscypliny finansów publicznych, a w szczególności przepisów prawa: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
- Znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych i prawa podatkowego (podatek dochodowy od osób prawnych, osób fizycznych);
- Umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe przewidywane założenia;
- Sumienność, dokładność, odpowiedzialność, komunikatywność, dyskrecja, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa, wysoka kultura osobista.
- Zakres podstawowych wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie rachunkowości Gminnego Ośrodka Kultury „Promyk” w Bystrej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym.
- Okresowe ustalanie lub sprawdzanie w drodze inwentaryzacji faktycznego stanu aktywów i pasywów.
- Wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podstawowej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków.
- Obsługa programów komputerowych finansowych, w tym m. in. sporządzanie, rozliczanie i przesyłanie drogą elektroniczną dokumentów do US, ZUS, obsługa programu PŁATNIK.
- Sporządzanie deklaracji lub sprawozdań finansowych do ZUS, US i Głównego Urzędu Statystycznego oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami.
- Aktualizacja planu kont oraz instrukcji regulujących funkcjonowanie gospodarki finansowej GOK.
- Należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów finansowo-księgowych.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi instytucji z rachunku bankowego w systemie bankowości elektronicznej.
- Dokonywanie kontroli operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym oraz dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dot. operacji gospodarczych i finansowych.
- Roczne planowanie budżetu i analiza wykonywanych zadań.
- Nadzorowanie i realizacja umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi księgowej.
- Prowadzenie ewidencji księgowej wyposażenia, sprzętu oraz innych wartości rzeczowych nie stanowiących środków trwałych ich umorzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Prowadzenie kadr, ewidencji czasu pracy.
- Naliczanie i wypłata wynagrodzeń, w tym naliczanie innych należności.
- Prowadzenie składnicy akt.
- Wykonywanie czynności administracyjnych oraz innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez dyrektora jednostki należą do kompetencji głównego księgowego.
- Wymagane dokumenty:
Do przesłania:
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, staż pracy i kwalifikacje zawodowe.
- Oświadczenie kandydata o spełnieniu wymagań niezbędnych formalnych, o których mowa w postępowaniu rekrutacyjnym.
Planowane zatrudnienie: od 1 sierpnia 2023 roku.
Dokumenty aplikacyjne: CV powinny być opatrzone oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Ośrodek Kultury „Promyk” w Bystrej w celu bieżącej rekrutacji oraz rekrutacji przyszłych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.
VII. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w zamkniętej kopercie w terminie do 17 lipca 2023 roku do godz. 16:00 pod adresem: Gminny Ośrodek Kultury „Promyk”, ul. Juliana Fałata 2k, 43-360 Bystra, w zaklejonych kopertach lub przesłać dokumenty w formie elektronicznej na podany adres e-mail: gok@gok.wilkowice.pl