TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 22 stycznia 2026 r. od godz. 09.00 do 15.30
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (hybryda). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Małgorzata Serafin -Doświadczony wykładowca z zakresu rachunkowości budżetowej
PROGRAM
- Zamkniecie roku – przygotowanie procesu.
- Odpowiedzialność kierownika jednostki i głównego księgowego oraz pracowników merytorycznych, za czynności związane z zamknięciem roku budżetowego,
- Zasady wstępnego i ostatecznego otwierania i zamykania ksiąg rachunkowych.
- Inwentaryzacja jako proces rozpoczynający zamknięcie roku - spis z natury, potwierdzenie sald, weryfikacja ,rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych,
- Zamkniecie ksiąg rachunkowych
- rozliczenie i ewidencja przychodów, dochodów, należności w tym m.in. nadpłat, zaległości, należności spornych, przedawnionych, odpisów aktualizujących należności,
- rozliczenie i ewidencja wydatków budżetowych – wydatki bieżące i majątkowe, wydatki niewygasające,
- ustalenie stanu zobowiązań, na koniec roku w tym m.in. zobowiązania wymagalne,
- ewidencja i weryfikacja zaangażowania,
- materiały i inne zapasy – rozliczenie,
- Ewidencja i rozliczenie kosztów w tym:
- korekta kosztów na przełomie roku
- koszty postępowań spornych i egzekucyjnych,
- Korekta odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
- Weryfikacja funduszu jednostki
- Obowiązkowe przeksięgowania na wynik finansowy
- Sprawozdania finansowe w tym bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu, informacje dodatkowe.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
OPŁATA
- 360,00 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
- 400,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto:
Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001
do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych, jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć zostanie wysłana drogą mailową.
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.