TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 04 października 2024 r. od godz. 09.00 do 15.30
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (hybryda). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Joanna Podkówka-Sędek– wieloletni wykładowca prawa podatkowego i rachunkowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Specjalista z zakresu podatku VAT. Prowadzi także warsztaty praktyczne i szkolenia wewnętrzne dla pracowników działów finansowych i księgowych. Doświadczony wykładowca akademicki. Dyrektor finansowy – główny księgowy w międzynarodowej firmie produkcyjnej. Posiada również doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych i przeprowadzaniu audytów podatkowych.
CEL
Celem szkolenia jest omówienie bieżących problemów i nadchodzących zmian w podatku VAT w zakresie wybranych zagadnień. Szkolenie oparte jest na przepisach podatkowych w powiązaniu z praktycznym podejściem do prezentowanych zagadnień od momentu ujęcia faktury w ewidencji do jej zadeklarowania
w JPK. Uczestnicy mają możliwość aktywnego udziału w spotkaniu poprzez zadawanie pytań w trakcie analizy poszczególnych zagadnień wymienionych w programie.
PROGRAM
1. Zasady powstania obowiązku podatkowego a data sprzedaży:
a. ustalenie daty obowiązku podatkowego w zależności od przyjętego wariantu dostawy (dostawa bezpośrednio przez sprzedającego, odbiór towaru przez nabywcę, dostawy kurierskie, znaczenie reguł INCOTERMS),
b. prezentacja daty sprzedaży/otrzymanej zaliczki na fakturze,
c. moment powstania obowiązku podatkowego w zależności od rodzaju transakcji – sprzedaż krajowa, WDT, eksport, usługi zagraniczne,
d. sprzedaż wysyłkowa poprzedzona płatnością.
2. Faktury w walutach obcych:
a. faktura sprzedaży dla kontrahenta krajowego/zagranicznego,
b. faktura zakupu przy WNT, imporcie towarów/usług,
c. kursy walut obcych stosowane przy korektach.
3. Nieodpłatne przekazanie towarów:
a. prezenty,
b. gratisy,
c. darowizny,
d. nagrody.
4. Nieruchomości w kontekście podatku VAT – zakup, najem, sprzedaż, wycofanie z działalności.
5. Samochód osobowy w firmie:
a. prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie i w trakcie eksploatacji,
b. samochody wykorzystywane na podstawie umowy najmu,
c. samochód prywatny w działalności gospodarczej,
d. darowizny samochodów – wybrane przypadki.
6. „Podatek od plastiku” :
a. od kogo pobierany jest podatek i na jakich zasadach,
b. opłata za jednorazowe opakowania w kontekście handlu detalicznego, hurtowego, punktów gastronomicznych.
7. System kaucyjny – zmiany planowane na 2025 r.
a. wpływ nowych rozwiązań na podstawę opodatkowania,
b. nowe obowiązki ewidencyjne,
c. opakowania wielokrotnego użytku.
8. Najnowsze propozycje w zakresie planowanego wprowadzenia KSeF – stan wiedzy na dzień szkolenia:
a. prawdopodobne terminy wejścia,
b. zakres podmiotowy,
c. zasady funkcjonowania,
d. różnice pomiędzy pierwotnymi założeniami a obecną koncepcją Ministerstwa Finansów.
9. Omówienie wybranych najnowszych interpretacji organów podatkowych i wyroków TSUE.
10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
OPŁATA
- 400,00 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
- 425,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto:
Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001
do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych, jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć zostanie wysłana drogą mailową.
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.