TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 17 listopada 2025 r. od godz. 09.00 do 15.30
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (HYBRYDA). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Krzysztof Czekaj - doradca podatkowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w największych firmach doradczych, kancelariach prawnych oraz odpowiadając za rozliczenia podatkowe jednej z największych polskich spółek. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym od osób prawnych. Od kilku lat współpracuje ze specjalistami IT przy projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań minimalizujących ryzyko popełnienia błędów w prowadzeniu rozliczeń podatkowych zarówno w podatkach dochodowych, jak i VAT. Zajmuje się możliwościami analizy i wykorzystania danych raportowanych przez podatników w formie plików JPK. Doradza przy ustalaniu efektywnych podatkowo łańcuchów dostaw (w tym w e-commerce), przeprowadza przeglądy podatkowe, due diligence, prowadzi wdrożenia procedur podatkowego compliance. Reprezentuje klientów w sporach z organami podatkowymi, zarówno na poziomie kontroli i postępowań podatkowych, jak również przed sądami administracyjnymi..
PROGRAM
- Raportowanie JPK_KR na żądanie
- zakres
- sposób wykorzystania przez organy podatkowe
- Ramy prawne wprowadzenia obowiązkowego raportowania ksiąg
- przepisy ustawowe
-
- kto musi raportować?
- wyłączenia z obowiązku raportowania
- od kiedy?
-
- rozporządzenia wykonawcze
- Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe
- numery identyfikacji podatkowe kontrahentów
- numer KSeF
- znaczniki kont księgowych
- pozycje różnicujące wynik podatkowy od księgowego
- przepisy przejściowe
- Porównanie zakresu danych raportowanych w JPK_KR oraz JPK_KR_PD
- Struktura pliku JPK_KR_PD
- omówienie węzłów i pól
- które pola muszę, a które mogę wypełnić?
- wątpliwości dotyczące wypełniania węzłów „Dziennik” oraz „Kontrahent”
- o co chodzi z węzłem „RPD”?
- Znaczniki kont księgowych (pola S_12_1 oraz S_12_2) na podstawie załącznika nr 7 do Rozporządzenia
- zakres i szczegółowość znaczników
- zasady oznaczania kont księgowych
- czy i jak raportować konta pozabilansowe
- sposób prowadzenia ewidencji kosztowej a stosowanie znaczników
- wariant RZiS a podejście do oznaczania kont
- znaczniki a zmiany w planie kont i polityce rachunkowości
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
- Znaczniki „podatkowe” (PD) – pole S_12_3
- zakres znaczników
- zasady stosowania znaczników podatkowych
- znaczniki podatkowe a CIT-8
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
- Jak przygotować się do raportowania JPK_KR_PD
- dostępność danych
- analiza merytoryczna
- analiza IT
- decyzja – co i jak raportujemy (a czego nie – i dlaczego nie)
- przygotowanie i wdrożenie narzędzi i procedur
- Raportowanie JPK_ST_KR
- od kiedy?
- dodatkowe dane w ewidencji ŚT oraz WNiP
- zakres dodatkowych danych – w zależności od daty przyjęcia ŚT/WNiP
- schema JPK_ST_KR
-
- nagłówek
- dane podmiotu
- ewidencja
-
- wątpliwości i problemy związane z raportowaniem JPK_ST_KR – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
- Sesja pytań
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
OPŁATA
- 400,00 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
- 420,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto:
Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001
do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych, jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć zostanie wysłana drogą mailową.
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.