Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Ośrodek Szkoleniowy Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej proponuje Państwu udział w trzydniowym szkoleniu dotyczącym zamknięć rocznych
AKCJA BILANS 2025 - PAKIET II
MIEJSCE ZAJĘĆ:
Siedziba Stowarzyszenia Księgowych w Bielsku-Białej przy ul. Wrzosowej 33
TERMINY SZKOLENIA:
DZIEŃ I
RACHUNKOWOŚĆ
09 grudnia 2025 r. (godz. 9.00-15.30, 8 godzin lekcyjnych)
Prowadzący: Teresa Cebrowska biegły rewident, autorka i współautorka wielu artykułów i publikacji z zakresu rachunkowości i analizy finansowej, doświadczony wykładowca.
DZIEŃ II
PODATEK VAT
16 grudnia 2025 r. (godz. 9.00-15.30, 8 godzin lekcyjnych)
Prowadzący: Dorota Łabuda - biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach.
DZIEŃ III
PODATKI DOCHODOWE
09 stycznia 2026 r. (godz. 9.00-15.30, 8 godzin lekcyjnych)
Prowadzący PDOP/PDOF: Marcin Stępień - praktyk, doradca podatkowy, wieloletni wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce z zakresu rachunkowości i podatków.
TEMATYKA:
DZIEŃ I - RACHUNKOWOŚĆ - BILANSOWE ZAMKNIĘCIE ROKU 2025
- Zmiany prawa mające wpływ na sprawozdanie finansowe za 2025 r
- Odpowiedzialność za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe
- Zasady sporządzania i zatwierdzania rocznego sprawozdania finansowego
- Bilans – z perspektywy najczęstszych błędów
- Przychody Rachunek zysków i strat - z perspektywy najczęstszych błędów
- Informacja dodatkowa – o czym warto pamiętać
- Pozostałe elementy sprawozdania finansowego i sprawozdanie z działalności
- Badanie sprawozdania finansowego
- Co nas czeka w 2026 r – wizja przyszłości
DZIEŃ II - PODATEK VAT - BILANS 2025 (VAT)
Zamknięcie roku 2025: zagadnienia podatkowe - VAT
- Zmiany w VAT od roku 2025
- Ograniczenie zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących – nowe rozporządzenie.
- Uchylenie obowiązku integracji kas online z terminalami płatniczymi od 1 stycznia 2025 r.
- Zmiany w zakresie zwolnienia podmiotowego (art.113) od 1 stycznia 2025 r.
- Zwolnienie podmiotowe dla polskich podatników w innych krajach UE (procedura SME).
- Zmiany w zakresie miejsca świadczenia niektórych usług.
- Zmiany w zakresie stawek obniżonych od 2025 r.
- Przedłużenie stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w transakcjach krajowych.
- Zmiany w zakresie stosowania kas rejestrujących od 1 lipca 2025.
- Nowy system kaucyjny.
II. Zagadnienia związane z zamknięciem roku
- Współczynniki i prewspółczynniki.
- Limity roczne
- Korekty roczne i wieloletnie.
III. Zmiany w przepisach ustawy o VAT w roku 2026.
3.1. Zmiany de-regulacyjne wprowadzane w 2026 – zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego z VAT (art. 113).
3.2. Jak szybko i skutecznie przygotować księgi i systemy do wejścia w życie KSeF:
- terminy wdrożenia i zakres podmiotowy obowiązku,
- wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe.
3.3. Modele fakturowania po wejściu KSeF:
- B2B: podatnicy czynni, zwolnieni, zagraniczni,
- B2C, rolnicy ryczałtowi, inne podmioty szczególne.
3.4. Samofakturowanie i faktury VAT RR:
- relacje krajowe i zagraniczne,
- warunki formalne, schemy VAT RR i korekt.
3.5. Dokumentowanie i ewidencjonowanie sprzedaży:
- rodzaje transakcji, moment obowiązku podatkowego,
- faktury VAT, zaliczkowe i faktury rozliczające, korekty faktur,
- kasy fiskalne a KSEF, faktury, paragony z NIP, FP, RO, WEW,
- ewidencja w JPK_VAT a KSeF, pole P1, kursy walut,
- ulga na złe długi,
3.6. Identyfikator wewnętrzny i zarządzanie strukturą organizacyjną:
- jednostki wewnętrzne w KSeF,
- rola podmiotu trzeciego,
- załącznik ustrukturyzowany i występowanie o uzyskanie zgody na wysyłkę faktur z załącznikiem.
3.7. Dokumentowanie i ewidencjonowanie zakupów:
- moment odbioru faktury a termin odliczenia VAT,
- ujęcie w JPK_VAT, samochody, paliwa, koszty „pracownicze”,
- proporcja, zmiana przeznaczenia, czynności zagraniczne.
3.8. Organizacyjne przygotowanie podmiotu do KSeF:
- nowa organizacja pracy w firmie,
- wdrożenie KSeF : współpraca z księgowymi, IT i kontrahentami,
- elektroniczny obieg dokumentów to najlepsze rozwiązanie na wyzwania związane z KSeF.
IV. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
DZIEŃ III - PODATKI DOCHODOWE
Wybrane zagadnienia dotyczące podatków dochodowych
- zamknięcie podatkowe 2025
- sygnalizacja zmian w 2026 roku w podatkach dochodowych
ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE PODATKÓW DOCHODOWYCH
- Klasyfikacja zmian w podatkach dochodowych w 2024 roku.
- CIT; Wprowadzenie obowiązku przesyłania plików JPK_CIT.
- CIT; Rozszerzenie zakresu możliwości indywidualnego ustalania stawek amortyzacyjnych dla wytworzonych we własnym zakresie budynków i lokali niemieszkalnych oraz budowli.
- CIT; Wprowadzenie globalnego podatku wyrównawczego, krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków.
- PIT; Wprowadzenie możliwości rozpoznawania przychodów z działalności gospodarczej metodą kasową.
- PIT; Umożliwienie odliczania strat od opodatkowanych w formie ryczałtu przychodów z najmu prywatnego i od przychodów ze sprzedaży przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych.
- Przyporządkowanie przychodów do właściwego okresu.
2.1. Przedpłaty i zaliczki.
2.2. Usługi ciągle – rozbieżności w ujęciu podatkowym i rachunkowym.
2.3. Przychody ujmowane kasowo.
- Koszty pośrednie i bezpośrednie jako koszty podatkowe.
3.1. Ustalenie charakteru kosztów i moment ich potrącenia.
3.2. Różnice między ujęciem księgowym i podatkowym.
3.3. Koszty wynagrodzeń, premii oraz składek płatnika na przełomie lat podatkowych.
3.4. Przyporządkowanie kosztów pośrednich do źródła zyski kapitałowe – niekorzystne stanowisko Dyrektora KIS.
3.5. Rozliczenie kosztów przez podatnika prowadzącego podatkową księgę przychodów i rozchodów.
- Identyfikacja momentu korekty przychodów i kosztów podatkowych.
4.1. Moment korekty.
4.2. Szczególne zasady korekty w przypadku cen transferowych.
4.3. Różnice korekt między podejściem rachunkowym i podatkowym.
- Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe u podatników prowadzących księgi rachunkowe i podatkową księgę przychodów i rozchodów (identyfikacja możliwości rozpoznania w kosztach nieściągalnych wierzytelności).
- Ulga na złe długi w zeznaniu rocznym.
6.1. Obowiązki i prawa podatników.
6.2. Odwrócenie ulgi z poprzednich lat – przykłady.
6.3. Uga na złe długi czy zaliczanie wierzytelności do kosztów podatkowych – determinanty wyboru danego rozwiązania.
- Koszty finansowania wewnętrznego, czyli jak obliczyć hipoteczne odsetki zgodnie z art. 15cb ustawy CIT?
- Alternatywna rezygnacja ze zwolnienia podatkowego dla dotacji – czas na decyzję podatnika i jej skutki.
- Problematyczne koszty podatkowe, w tym kary umowne i odszkodowania, reprezentacja a reklama, wydatki na rzecz pracowników i współpracowników oraz członków organów działających w spółce.
- Ustalenie właściwej stawki podatku – 9% czy 19% i przypadki problematyczne.
- Odliczenie strat podatkowych w tym jednorazowe odliczenie straty i sytuacje problematyczne.
- Minimalny podatek dochodowy – wyłączenie podmiotowe i obliczenie wskaźnika rentowności, czyli weryfikacja czy podatnik podlega temu podatkowi.
- Przegląd wybranego orzecznictwa i interpretacji podatkowych w 2024 roku.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
- Sygnalizacja zmian w podatkach dochodowych w 2025 roku (w tym; nowe limity dla amortyzacji oraz leasingu i najmu samochodów osobowych).
CENA
W PAKIECIE KORZYSTNIEJ CENA ZA PEŁNE SZKOLENIE TRZYDNIOWE
- 978 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
- 1077 zł/osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
Możliwość wzięcia udziału w pojedynczych dniach szkolenia:
- 396 zł / 440 zł - RACHUNKOWOŚĆ 09.12.25 - szczegóły KLIKNIJ
- 396 zł / 440 zł - PODATEK VAT 16.12.25 - szczegóły KLIKNIJ
- 396 zł / 440 zł - PODATKI DOCHODOWE 09.01.26- szczegóły KLIKNIJ
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- bufet kawowy oraz lunch
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”), który przyjmujemy do momentu wyczerpania miejsc oraz dokonanie wpłaty do 01.12.2025 na konto:
Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00, przedostatniego dnia roboczego przed szkoleniem. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Dodatkowo, zachęcamy wszystkich uczestników Bilansu 2025 do zakupu książki "Zamknięcie roku 2025" wyd. RACHUNKOWOŚĆ. Aby zamówić książkę należy wpisać to w formularzu zgłoszeniowym (dodatkowe informacje). Każdy uczestnik AKCJI BILANS 2025 może nabyć 1 egzemplarz książki w cenie 238,00 zł netto (+5%VAT), tj. cena brutto 249,90 zł z odbiorem w trakcie zajęć AKCJI lub w siedzibie Oddziału w Bielsku-Białej ul. Wrzosowa 33.
Cena książki dla osób, nieuczestniczących w szkoleniu, wynosi 275,38 zł netto (+5%VAT), tj. 289,15 zł brutto z odbiorem w siedzibie Oddziału lub plus koszt przesyłki.
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.