Miasto:
Bielsko-Biała
Miejsce:
ul. Wrzosowa 33
43-300 Bielsko-Biała
Termin rozpoczęcia:
09.12.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
Trzydniowy
Opłata:
1077,- zł od osoby
978,- zł od osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
Zapisz się

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Ośrodek Szkoleniowy Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej proponuje Państwu udział w trzydniowym szkoleniu dotyczącym zamknięć rocznych

AKCJA BILANS 2025 - PAKIET II

 

MIEJSCE ZAJĘĆ:

Siedziba Stowarzyszenia Księgowych w Bielsku-Białej przy ul. Wrzosowej 33


TERMINY SZKOLENIA:

DZIEŃ I

RACHUNKOWOŚĆ

09 grudnia 2025 r. (godz. 9.00-15.30, 8 godzin lekcyjnych)
Prowadzący: Teresa Cebrowska  biegły rewident, autorka i współautorka wielu artykułów i publikacji z zakresu rachunkowości i analizy finansowej, doświadczony wykładowca.

DZIEŃ II

PODATEK VAT

16 grudnia 2025 r. (godz. 9.00-15.30, 8 godzin lekcyjnych)
Prowadzący: Dorota Łabuda - biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach.

DZIEŃ III

PODATKI DOCHODOWE

09 stycznia 2026 r. (godz. 9.00-15.30, 8 godzin lekcyjnych)
Prowadzący PDOP/PDOF: Marcin Stępień - praktyk, doradca podatkowy, wieloletni wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce z zakresu rachunkowości i podatków.


TEMATYKA:

DZIEŃ I - RACHUNKOWOŚĆ - BILANSOWE ZAMKNIĘCIE ROKU 2025

  1. Zmiany prawa mające wpływ na sprawozdanie finansowe za 2025 r
  2. Odpowiedzialność za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe
  3. Zasady sporządzania i zatwierdzania  rocznego sprawozdania finansowego
  4. Bilans – z perspektywy najczęstszych błędów
  5. Przychody Rachunek zysków i strat - z perspektywy najczęstszych błędów
  6. Informacja dodatkowa – o czym warto pamiętać
  7. Pozostałe elementy sprawozdania finansowego i sprawozdanie z działalności
  8. Badanie sprawozdania finansowego
  9. Co nas czeka w 2026 r – wizja przyszłości

DZIEŃ II - PODATEK VAT - BILANS 2025 (VAT)

Zamknięcie roku 2025: zagadnienia podatkowe - VAT

  1. Zmiany w VAT od roku 2025
  1. Ograniczenie zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących – nowe rozporządzenie.
  2. Uchylenie obowiązku integracji kas online z terminalami płatniczymi od 1 stycznia 2025 r.
  3. Zmiany w zakresie zwolnienia podmiotowego (art.113) od 1 stycznia 2025 r.
  4. Zwolnienie podmiotowe dla polskich podatników w innych krajach UE (procedura SME).
  5. Zmiany w zakresie miejsca świadczenia niektórych usług.
  6. Zmiany w zakresie stawek obniżonych od 2025 r.
  7. Przedłużenie stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w transakcjach krajowych.
  8. Zmiany w zakresie stosowania kas rejestrujących od 1 lipca 2025.
  9. Nowy system kaucyjny.

II. Zagadnienia związane z zamknięciem roku

  1. Współczynniki i prewspółczynniki.
  2. Limity roczne
  3. Korekty roczne i wieloletnie.

III. Zmiany w przepisach ustawy o VAT w roku 2026.

3.1. Zmiany de-regulacyjne wprowadzane w 2026 – zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego z VAT (art. 113).

3.2. Jak szybko i skutecznie przygotować księgi i systemy do wejścia w życie KSeF:

  1. terminy wdrożenia i zakres podmiotowy obowiązku,
  2. wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe.

3.3. Modele fakturowania po wejściu KSeF:

  1. B2B: podatnicy czynni, zwolnieni, zagraniczni,
  2. B2C, rolnicy ryczałtowi, inne podmioty szczególne.

3.4. Samofakturowanie i faktury VAT RR:

  1. relacje krajowe i zagraniczne,
  2. warunki formalne, schemy VAT RR i korekt.

3.5. Dokumentowanie i ewidencjonowanie sprzedaży:

  1. rodzaje transakcji, moment obowiązku podatkowego,
  2. faktury VAT, zaliczkowe i faktury rozliczające, korekty faktur,
  3. kasy fiskalne a KSEF, faktury, paragony z NIP, FP, RO, WEW,
  4. ewidencja w JPK_VAT a KSeF, pole P1, kursy walut,
  5. ulga na złe długi,

3.6. Identyfikator wewnętrzny i zarządzanie strukturą organizacyjną:

  1. jednostki wewnętrzne w KSeF,
  2. rola podmiotu trzeciego,
  3. załącznik ustrukturyzowany i występowanie o uzyskanie zgody na wysyłkę faktur z załącznikiem.

3.7. Dokumentowanie i ewidencjonowanie zakupów:

  1. moment odbioru faktury a termin odliczenia VAT,
  2. ujęcie w JPK_VAT, samochody, paliwa, koszty „pracownicze”,
  3. proporcja, zmiana przeznaczenia, czynności zagraniczne.

3.8. Organizacyjne przygotowanie podmiotu do KSeF:

  1. nowa organizacja pracy w firmie,
  2. wdrożenie KSeF : współpraca z księgowymi, IT i kontrahentami,
  3. elektroniczny obieg dokumentów to najlepsze rozwiązanie na wyzwania związane z KSeF.

IV. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

DZIEŃ III - PODATKI DOCHODOWE

Wybrane zagadnienia dotyczące podatków dochodowych

- zamknięcie podatkowe 2025

- sygnalizacja zmian w 2026 roku w podatkach dochodowych

 

ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE PODATKÓW DOCHODOWYCH

  1. Klasyfikacja zmian w podatkach dochodowych w 2024 roku.

- CIT; Wprowadzenie obowiązku przesyłania plików JPK_CIT.

- CIT; Rozszerzenie zakresu możliwości indywidualnego ustalania stawek amortyzacyjnych dla wytworzonych we własnym zakresie budynków i lokali niemieszkalnych oraz budowli.

- CIT; Wprowadzenie globalnego podatku wyrównawczego, krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków.

- PIT; Wprowadzenie możliwości rozpoznawania przychodów z działalności gospodarczej metodą kasową.

- PIT; Umożliwienie odliczania strat od opodatkowanych w formie ryczałtu przychodów z najmu prywatnego i od przychodów ze sprzedaży przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych.

  1. Przyporządkowanie przychodów do właściwego okresu.

2.1. Przedpłaty i zaliczki.

2.2. Usługi ciągle – rozbieżności w ujęciu podatkowym i rachunkowym.

2.3. Przychody ujmowane kasowo.

  1. Koszty pośrednie i bezpośrednie jako koszty podatkowe.

3.1. Ustalenie charakteru kosztów i moment ich potrącenia.

3.2. Różnice między ujęciem księgowym i podatkowym.

3.3. Koszty wynagrodzeń, premii oraz składek płatnika na przełomie lat podatkowych.

3.4. Przyporządkowanie kosztów pośrednich do źródła zyski kapitałowe – niekorzystne stanowisko Dyrektora KIS.

3.5. Rozliczenie kosztów przez podatnika prowadzącego podatkową księgę przychodów i rozchodów.

  1. Identyfikacja momentu korekty przychodów i kosztów podatkowych.

4.1. Moment korekty.

4.2. Szczególne zasady korekty w przypadku cen transferowych.

4.3. Różnice korekt między podejściem rachunkowym i podatkowym.

  1. Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe u podatników prowadzących księgi rachunkowe i podatkową księgę przychodów i rozchodów (identyfikacja możliwości rozpoznania w kosztach nieściągalnych wierzytelności).
  2. Ulga na złe długi w zeznaniu rocznym.

6.1. Obowiązki i prawa podatników.

6.2. Odwrócenie ulgi z poprzednich lat – przykłady.

6.3. Uga na złe długi czy zaliczanie wierzytelności do kosztów podatkowych – determinanty wyboru danego rozwiązania.

  1. Koszty finansowania wewnętrznego, czyli jak obliczyć hipoteczne odsetki zgodnie z art. 15cb ustawy CIT?
  2. Alternatywna rezygnacja ze zwolnienia podatkowego dla dotacji – czas na decyzję podatnika i jej skutki.
  3. Problematyczne koszty podatkowe, w tym kary umowne i odszkodowania, reprezentacja a reklama, wydatki na rzecz pracowników i współpracowników oraz członków organów działających w spółce.
  4. Ustalenie właściwej stawki podatku – 9% czy 19% i przypadki problematyczne.
  5. Odliczenie strat podatkowych w tym jednorazowe odliczenie straty i sytuacje problematyczne.
  6. Minimalny podatek dochodowy – wyłączenie podmiotowe i obliczenie wskaźnika rentowności, czyli weryfikacja czy podatnik podlega temu podatkowi.
  7. Przegląd wybranego orzecznictwa i interpretacji podatkowych w 2024 roku.
  8. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
  9. Sygnalizacja zmian w podatkach dochodowych w 2025 roku (w tym; nowe limity dla amortyzacji oraz leasingu i najmu samochodów osobowych).

 

 

CENA

W PAKIECIE KORZYSTNIEJ CENA ZA PEŁNE SZKOLENIE TRZYDNIOWE

  • 978 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
  • 1077 zł/osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych

Możliwość wzięcia udziału w pojedynczych dniach szkolenia:

  • 396 zł / 440 zł - RACHUNKOWOŚĆ 09.12.25 - szczegóły KLIKNIJ
  • 396 zł / 440 zł - PODATEK VAT 16.12.25 - szczegóły KLIKNIJ
  • 396 zł / 440 zł - PODATKI DOCHODOWE 09.01.26- szczegóły KLIKNIJ

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • bufet kawowy oraz lunch
  • zaświadczenie o ukończeniu zajęć

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”), który przyjmujemy do momentu wyczerpania miejsc oraz dokonanie wpłaty do 01.12.2025 na konto:

Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001 

Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00, przedostatniego dnia roboczego przed szkoleniem. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Dodatkowo, zachęcamy wszystkich uczestników Bilansu 2025 do zakupu książki "Zamknięcie roku 2025" wyd. RACHUNKOWOŚĆ. Aby zamówić książkę należy wpisać to w formularzu zgłoszeniowym (dodatkowe informacje). Każdy uczestnik AKCJI BILANS 2025 może nabyć 1 egzemplarz książki w cenie 238,00 zł netto (+5%VAT), tj. cena brutto 249,90 zł z odbiorem w trakcie zajęć AKCJI lub w siedzibie Oddziału w Bielsku-Białej ul. Wrzosowa 33.

Cena książki dla osób, nieuczestniczących w szkoleniu, wynosi 275,38 zł netto (+5%VAT), tj. 289,15 zł brutto z odbiorem w siedzibie Oddziału lub plus koszt przesyłki.

Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Wrzosowa 33
43-300 Bielsko-Biała

tel. 33 811 84 04
tel. 33 811 68 90

biuro@bielsko.skwp.pl

BBS 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001

close