TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 12 marca 2025 r. od godz. 09.00 do 15.00 (7 godzin lekcyjnych)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma materiały oraz link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
ALDONA WIEJAK-GŁUSZKO - prawnik, specjalista ds. prawa pracy z kilkunastoletnim doświadczeniem. Ukończyła aplikację sądową. Doświadczenie zawodowe nabyła pracując jako specjalista w Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowym Inspektoracie Pracy w Szczecinie w latach 2008-2019, gdzie udzielała porad prawnych, przygotowywała analizę i opinie prawne z zakresu prawa pracy, zajmowała się współpracą z jednostkami administracji państwowej i partnerami społecznymi (związki zawodowe). Współpracowała z lokalnymi mediami oraz brała czynny udział akcjach promocyjno-prewencyjnych organizowanych przez PIP. Obecnie prowadzi szkolenia z zakresu prawa pracy dla pracodawców, pracowników oraz związków zawodowych.
PROGRAM
I. Dokumentacja pracownicza : ewidencja czasu pracy, obowiązek pracodawcy.
II . Zasady sporządzania prawidłowych zapisów z zakresu czasu pracy w praktyce na wybranych przykładach.
- Sporządzanie grafików, harmonogramów, rozkładów czasu pracy.
• Prawidłowe sporządzanie ewidencji czasu pracy.
• Sporządzanie zapisów obowiązującego układu zbiorowego pracy, regulaminu pracy i innych niezbędnych formularzy i druków z zakresu czasu pracy.
III . Zarządzanie pracą nadliczbową.
• Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych.
• Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia dobowej normy czasu pracy.
• Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia tygodniowej normy czasu pracy.
• Godziny nadliczbowe z powodu przekroczenia tygodniowej normy czasu pracy – różnice pomiędzy interpretacją PIP i MPiPS i praktyczne ich konsekwencje.
• Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych i ponadwymiarowych dla pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy.
IV. Zasady rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych oraz pracy w sobotę, niedzielę i święto oraz w porze nocnej.
• Ustalanie normalnego wynagrodzenia za nadgodziny.
• Ustalanie wysokości dodatków za godziny nadliczbowe – 50% czy 100%?
• Ustalanie dodatku za nadgodziny przy stałych i zmiennych składnikach wynagrodzenia.
• Rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych czasem wolnym od pracy.
• Zasady rekompensowania pracy w dniu wolnym wynikającym z pięciodniowego tygodnia pracy (sobota), tj.
rekompensata godzinami i dniami, sposób wynagradzania za pracę w dniu wolnym (sobota).
• Metody dostosowywania niedziel i świąt do organizacji czasu pracy.
• Rekompensowanie pracy w niedzielę i święto.
• Rekompensowanie pracy w porze nocnej.
• Ustalanie dodatku za pracę w porze nocnej.
• Ograniczenia pracy w porze nocnej a praca zmianowa.
• Prawidłowe ustalanie pory nocnej.
V. Czas pracy kadry zarządzającej a praca w godzinach nadliczbowych.
• Kim są pracownicy zarządzający?
• Kiedy zarządzającym należą się dodatki za nadgodziny – stanowisko PIP i SN.
• Czy pracownik zarządzający ma prawo do dnia wolnego za pracę w sobotę?
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
OPŁATA
- 350,00 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
- 380,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto:
Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001
do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych, jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć zostanie wysłana drogą mailową.
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.
12.03.2025 | ONLINE |
|
Zapisz się |