TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 28 kwietnia 2025 r. od godz. 09.00 - 14.00
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Dariusz Polakowski- absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.
PROGRAM
- Zmiany obowiązujące od 01.01.2025r.
- a) rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących,
- b) procedura SME dla podatników krajowych i podatników z UE,
- c) zwolnienie podmiotowe,
- d) odroczenie obowiązku połączenia kasy on-line z terminalem płatniczym,
- Faktura ustrukturyzowana - fakultet
- a) definicja faktury ustrukturyzowanej,
- b) moment wystawienia i otrzymania faktury,
- c) wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
- d) uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
- e) kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
- f) faktury korygujące, duplikaty, noty korygujące,
- g) faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF
- h) sposoby identyfikacji w systemie,
- Zasady i terminy wystawiania faktur
- a) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
- b) „pusta faktura” i jej skutki,
- c) „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),
- d) faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
- e) w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,
- f) dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
- g) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich,
- g) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
- h) różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,
- i) wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,
- Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
- a) określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
- b) co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
- c) data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
- d) w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
- e) świadczenia o charakterze ciągłym,
- Prawo do odliczenia VAT:
- a) zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
- b) przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- d) możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
- e) gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
- f) zasada neutralności (wyrok TSUE),
- g) należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
- Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
- a) termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
- b) warunki korzystania z ulgi na złe długi,
- c) obowiązki nabywcy,
- d) ulga na złe długi a termin płatności,
- e) sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
- f) wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe
- a) warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
- b) wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego, uprawniających do zastosowania stawki 0%,
- c) nabycie wewnątrzwspólnotowe a transakcje rozliczane w trybie OSS
- d) rola informacji podsumowującej,
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
- a) rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów
- warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
- sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
- b) eksport pośredni i bezpośredni,
- c) terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
- d) warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym,
- Świadczenia nieodpłatne.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
OPŁATA
- 300,00 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
- 330,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto:
Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001
do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych, jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć zostanie wysłana drogą mailową.
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.
28.04.2025 | ONLINE |
|
Zapisz się |