Miasto:
Bielsko-Biała
Typ:
szkolenie
Tryb:
Dwudniowy on-line
Opłata:
900,- zł od osoby
810,- zł od osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
Terminy

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 17 i 18 września 2025 r. godz. 9:00-15:00 (2 dni po 8 godzin)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (HYBRYDA). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający ponad 29 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach.

Celem szkolenia  jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat rewolucyjnych zmian w zakresie fakturowania polegających na wdrożeniu faktury ustrukturyzowanej, czyli tzw. e-Faktury. Szkolenie obejmuje najnowsze regulacje wynikające z ustawy o obligatoryjnym KSeF.

Szkolenie podzielone jest na części bardziej teoretyczne i praktyczne. Omówione zostaną zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób nadawania i możliwej struktury uprawnień w firmie. Ta część jest wzbogacona o zasady generowania tokenów uwierzytelniających przez Aplikację Klienta udostępnioną przez Ministerstwo Finansów.

W drugiej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo drugi (najnowszy) wariant schemy FA(2) przedstawiającej treść e-Faktury. W tej części wykładowca omówi w szczególności, w jaki sposób firmy przeprowadzają wdrożenia KSeF. oraz wystawiają, odbierają i weryfikują e-Faktury. Zostaną przekazane praktyczne wskazówki dotyczące obiegu faktur w firmie.

Przesunięcie terminu KSeF nie powinno mieć większego wpływu na same zasady działania systemu w firmach – dotyczą jakości i wydolności oprogramowania po stronie MF oraz rozwiązań technicznych.

PROGRAM

Część I. Krajowy System e Faktur – stan prawny na 1 października 2025 r. Jakie zmiany przed nami?

  1. Co to jest faktura ustrukturyzowana, Krajowy System e-Faktur (KSeF) oraz Platforma Elektronicznego Fakturowania. Rozwiązania wprowadzone przez Ministerstwo Finansów
  2. Zasady działania Krajowego Systemu e Faktur.
  3. Etapy wdrożenia KSeF w firmie: co należy ustalić, jak i kto powinien szykować się do zmian.

- audyt oprogramowania i wzoru faktury

- wypracowanie schematu obiegu dokumentów i dostosowanie rodzajów uprawnień

- w czym systemy księgowe mogą zastąpić księgową

  1. Jak wykorzystać system testowy?
  2. Podatnik VAT czynny – jak i od kiedy korzysta z KSeF?
  3. Podatnik VAT zwolniony – jak i od kiedy korzysta z KSeF?
  4. Kto może korzystać z KSeF w podmiotach gospodarczych:

- rodzaje uprawnień u sprzedawcy i sposoby ich pozyskania

- struktura uprawnień w JST i jednostkach powiązanych

- rodzaje uprawnień u nabywcy i sposoby ich pozyskania

- uprawnienia dla osób i podmiotów trzecich – kto w imieniu podatnika może obsługiwać system KSeF, jak nadawać uprawnienia.

- uprawnienia zawężone – jak w firmie wykorzystać ID wewnętrzne

- praca on line i off line – dla kogo?

- jak się uwierzytelniać w systemie KSef

- co to jest token, jak go uzyskać, jakie ma funkcje i jak działa.

- co to jest certyfikat autoryzacyjny – jakie zmiany zapowiada Ministerstwo Finansów

  1. Jakie faktury są w obiegu po 1 stycznia 2025 r. Jakie będą po wprowadzeniu obowiązkowego KSEF. Co z paragonami z NIP nabywcy, fakturami wystawianymi przez kasy rejestrujące, fakturami dla klientów indywidualnych?

 

Część II. Omówienie schemy FA(2) i FA(3) Jaka jest treść e-Faktury? Czym różnią się faktura elektroniczna od ustrukturyzowanej

  1. Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług dotyczące zasad wystawiania faktur a schema FA (2)

- nagłówek e-Faktury.

- dane sprzedawcy, nabywcy.

- podmiot trzeci na fakturze. Co to jest rola?

- nowe wymogi dla daty sprzedaży.

- pola obligatoryjne/opcjonalne/ fakultatywne.

- gdzie umieścić dane dodatkowe dla swoich faktur?

  1. Rodzaje faktur przewidzianych w schemie FA (2) – jak je wystawić?

- wymogi dla faktur korygujących.

- wymogi dla faktur zaliczkowych - kiedy faktura  „ZAL” a kiedy „ROZ”.

- faktura uproszczona

  •  Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?

- noty korygujące;

- załączniki do faktur;

- anulowanie faktury;

- faktury pro-forma.

  • Węzły: „Rozliczenie”, „Płatność”,  „Warunki Transakcji”.
  • Stopka e-Faktury.

 

Część III.  Obieg dokumentów w firmie. Kontrole biznesowe a faktura ustrukturyzowana.

  1. Faktura ustrukturyzowana u sprzedawcy:

- dokumentacja obrotu profesjonalnego i indywidualnego, nowy obieg dokumentów

- faktura wystawiona do paragonu

- faktura dla kontrahenta zagranicznego

- data wystawienia faktury ustrukturyzowanej a pole P 1 schemy FA (2)

- data wysyłki dokumentu do KSeF a stosowany kurs dla faktury

- zasady wystawiania i wysyłania faktur i korygujących faktur ustrukturyzowanych: reguły i wyjątki, kontrole biznesowe przy fakturach

- obowiązek oznaczenia faktury ustrukturyzowanej kodem QR umożliwiającym dostęp do tej faktury w Krajowym Systemie e-Faktur – kiedy?

- awaria systemu – jak się zachować

- faktura korygująca a zasady korekty podatku należnego – co nas czeka po zmianach.

- likwidacja duplikatów ?

 

  1. Faktura ustrukturyzowana u nabywcy – jak zorganizować obieg dokumentów; czy faktury na zakup przysporzą dużo więcej pracy?

- nowy obieg dokumentów – faktura widoczna tylko dla niektórych księgowych

- faktura od kontrahenta zagranicznego – co dalej?

- data otrzymania faktury ustrukturyzowanej i faktury korygującej, kontrole biznesowe przy fakturach zakupu,

- awaria systemu – jak się zachować

- faktura korygująca a zasady korekty podatku naliczonego – co nas czeka po zmianach.

- likwidacja duplikatów ?

- faktura VAT RR po zmianie przepisów.

- nowe wymogi przy wykonywaniu komunikatów przelewu i przelewów bankowych (nr KSeF).

  1. Proponowana nowelizacja zasad prowadzenia i raportowania JPK_V7 – nowe pozycje
  2. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych oraz pozostałej dokumentacji podatkowej.
  3. Zmiany na białej liście – informacja o obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych
  4. Korzyści i zagrożenia przy stosowaniu e-Faktur. Zwrot w terminie 40 dni podstawowym terminem zwrotu.
  5. Kary pieniężne za błędy w KSeF: jakie, dla kogo, od kiedy.

 

Część IV.  Kolejne nowelizacje przepisów planowane i dokonane przez Ministra Finansów. Czy będą miały wpływ na wdrażanie KSeF Załączniki do faktur ustrukturyzowanych.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

OPŁATA

  • 810,00 zł/ osoby dla członków wspierających Oddziału Okręgowego w Bielsku-Białej SKwP, posiadających opłaconą składkę
  • 900,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.

 

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto:

Beskidzki Bank Spółdzielczy 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001 

do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć  zostanie wysłana drogą mailową.

Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..

Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń. 

ul. Wrzosowa 33
43-300 Bielsko-Biała

tel. 33 811 84 04
tel. 33 811 68 90

biuro@bielsko.skwp.pl

BBS 13 8111 0009 2001 0031 4312 0001

close